Вы не авторизованы! Вход | Регистрация
 Забыли пароль?
 Регистрация
2932
Просм.
13
Ответ

[Вопрос] Мазда 2004г 2.0 АКП, схватывает но не запускается

[Скопировать ссылку]
0 чел. читают эту тему (гостей: 0)

Автор: Dimon59   

Опубликовано 1-2-2017 20:52:21 | Показать все сообщения |Режим чтения

Для просмотра нужна авторизация!

Для просмотра Вам необходимо авторизироваться.
Если Вы еще не зарегистрированы, перейдите по ссылке: Регистрация.

x
Мазда 2004г 2.0 АКП, схватывает но не запускается. Ошибок по двигателю нет, в приборке U2516- шина кан выключена ошибка передачи, U0140- потеря связи с gem/pjb. Обороты прокрутки видит, ключ на приборке тухнет. Искра один раз проскакивает на прокрутке и все. Может запустится и работать нормально, но только заглушишь и опять запускать не запускается.  Может, что подскажете куда копать?

Последние посетители

  • qvakin
    2024-03-21
Возраст: 42 лет
Опубликовано 1-2-2017 21:27:31 | Показать все сообщения
Outline • If the controller area network (CAN) system is malfunctioning, read the DTCs of the following modules, using the WDS or equivalent to determine the malfunctioning system.
-        PCM -        EHPAS control module -        DSC HU/CM (with DSC) -        ABS HU/CM (with ABS) -        Instrument cluster -        Climate control unit -        SAS control module -        Audio unit (base module) -        PJB Flowchart • Use the following flowchart to verify the cause of the trouble.

  

STEP


INSPECTION


ACTION

1
INSPECT DTC INDICATION • Using the WDS or equivalent, inspect if DTCs are displayed for the following module:
-        PCM -        EHPAS control module -        DSC HU/CM or ABS HU/CM -        Instrument cluster -        Climate control unit -        SAS control module -        PJB • Are any DTCs displayed?
Yes
Go to the next step.
No
Go to Step 5.
2
INSPECT CAN SYSTEM-RELATED DTC • Are any DTCs other than the following displayed?
-        U0073 -        U0100 -        U0121 -        U0131 -        U0140 -        U0155 -        U0151 -        U0184 -        U0516 -        U1900 -        U2012 -        U2023 -        U2202 -        U2516 -        U2523
Yes
Repair the malfunctioning part by following the related DTC inspection.
Go to the next step.
No
Go to the next step.
3
INSPECT CAN SYSTEM-RELATED DTC • Are any of the following DTCs displayed?
-        PCM: U0073, U0121, U0155 -        EHPAS control module: U0073, U0100, U2023 -        DSC HU/CM or ABS HU/CM: U1900, U2012, U2523 -        Instrument cluster: U0073, U0100, U0121, U0131, U0140, U0151, U0184, U2516 -        Climate control unit: U0140, U0155, U0184, U0516 -        SAS control module: U0073, U1900 -        PJB: U1900
Yes
Repair the malfunctioning part by following the DTC inspection.
Go to the next step.
No
Troubleshooting completed.
4
VERIFY TROUBLESHOOTING COMPLETED • Clear the DTC from the CAN system-related modules using the WDS or equivalent.
• Start the engine.
• Are any of the CAN related DTCs displayed?
Yes
Go back to Step 3.
No
Troubleshooting completed.
5
INSPECT COMMUNICATION CONDITION • Is there a response from the following modules?
-        PCM -        EHPAS control module -        DSC HU/CM or ABS HU/CM -        Instrument cluster -        Climate control unit -        SAS control module -        PJB
Yes
Troubleshooting completed.
No
Go to the next step.
6
INSPECT MODULES THAT DO NOT RESPOND • Inspect the power supply and the ground circuit for any units that do not respond.
• Are they normal?
Yes
Go to the next step.
No
Repair the malfunctioning part, then go back to Step 1.
7
INSPECT CONNECTOR AND WIRING HARNESS BETWEEN MODULES THAT DO NOT RESPOND AND DLC-2 • Turn the ignition switch to the LOCK position.
• Inspect the wiring harness and connector between any module that does not respond and the DLC-2.
PCM (LF)-DLC-2         1AM-F
        1AI-E
PCM (Z6, ZJ)-DLC-2         1W-F
        1S-E
EHPAS control module-DLC-2         2B-F
        2H-E
DSC HU/CM-DLC-2 • P-F
• D-E
ABS HU/CM-DLC-2 • H-F
• L-E
Instrument cluster-DLC-2         1I-F
        1K-E
        1M-L
        1O-K
Climate control unit-DLC-2 • X-L
• W-K
SAS control module-DLC-2         1X-L
        1T-K
PJB-DLC-2 • J-04 D-L
• J-04 B-K
Yes
Go to the next step.
No
Repair the malfunctioning part, then go back to Step 1.
8
INSPECT WIRING HARNESS • Turn the ignition switch to the ON position (Engine off).
• Measure the voltage between the following terminals.
-        DLC-2 terminals F and E -        DLC-2 terminals L and K • Is the voltage 2.0-3.0 V?
Yes
Go to the next step.
No
Go to Step 12.
9
INSPECT WIRING HARNESS • Turn the ignition switch to the LOCK position.
• Measure the resistance between the following terminals.
-        DLC-2 terminals F and E -        DLC-2 terminals L and K • Is the resistance 59-65 ohms?
Yes
Replace the modules that do not respond, then go back to Step 1.
No
Go to the next step.
10
INSPECT PCM • Disconnect the PCM connector.
• Measure the resistance between following terminals.
-        PCM terminals 1AM and 1AI (LF) (part-side) -        PCM terminals 1W and 1S (Z6, ZJ) (part-side) • Is the resistance 118-130 ohms?
Yes
Go to the next step.
No
Replace the PCM, then go to the next step.
11
INSPECT INSTRUMENT CLUSTER • Disconnect the instrument cluster connector.
• Measure the resistance between the following terminals.
-        Instrument cluster terminals 1I and 1K (part-side) -        Instrument cluster terminals 1M and 1O (part-side) • Is the resistance 118-130 ohms?
Yes
Go to next step.
No
Replace the instrument cluster, then go to the next step.
12
CLASSIFY WIRING HARNESS MALFUNCTION OR MODULE MALFUNCTION • Turn the ignition switch to the LOCK position.
• Disconnect the connector of any unit that does not respond. (If there are two or more units that do not respond, disconnect only one of the units.)
• Turn the ignition switch to the ON position.
• Measure the voltage between the following terminals.
-        DLC-2 terminals F and E -        DLC-2 terminals L and K • Is voltage 2.0-3.0 V?
Yes
Go to the next step.
No
Retry this step with other module connector disconnected.
If all units that do not respond are disconnected, go to Step 14.
13
INSPECT WIRING HARNESS OF ANY UNIT THAT DOES NOT RESPOND • Turn the ignition switch to the LOCK position.
• Inspect for continuity between the following connector terminals of any disconnected unit.
PCM (LF)         1AM-other terminals
        1AI-other terminals
PCM (Z6, ZJ)         1W-other terminals
        1S-other terminals
EHPAS control module         2B-other terminals
        2H-other terminals
DSC HU/CM • P-other terminals
• D-other terminals
ABS HU/CM • H-other terminals
• L-other terminals
Instrument cluster         1I-other terminals
        1K-other terminals
        1M-other terminals
        1O-other terminals
Climate control unit • X-other terminals
• W-other terminals
SAS control module         1X-other terminals
        1T-other terminals
PJB • J-04 D-other terminals
• J-04 B-other terminals
Is there continuity?
Yes
Repair or replace the wiring harness, then go back to Step 1.
No
Replace the disconnected unit, then go back to Step 1.
14
INSPECT CAN RELATED WIRING HARNESS • Inspect the related wiring harnesses (CAN_L and/or CAN_H) for the short circuit (to power supply or ground).
• Is the wiring harness normal?
Yes
Repair or replace the wiring harness, then go back to Step 1.
No
Go back to Step 1.
Прокомментировать Свернуть
Ответ + -

Реквизит Жалоба

simka43 Пользователь удалён
Опубликовано 2-2-2017 10:25:26 | Показать все сообщения
проверяй топлива, цепи и т.д. мало инфы
Прокомментировать Свернуть
Ответ + -

Реквизит Жалоба

Опубликовано 6-2-2017 19:17:07 | Показать все сообщения
Здравствуйте, день стоит на утро запускается и больше не хочет. Впускной распредвал на один зуб проскочил, поставили по меткам. Искра бьет один раз и все. Вот ошибки P0662 - Высокое напряжение в электрической цепи управления клапаном настройки впускного коллектора (ряд цилиндров №1), больше нет. Давление топлива не замерял потому, что машина после пуска обороты набирает уверенно. Куда копать?
Прокомментировать Свернуть
Ответ + -

Реквизит Жалоба

Опубликовано 10-2-2017 20:42:43 | Показать все сообщения
Вот ошибки P0662 - Высокое напряжение в электрической цепи управления клапаном настройки впускного коллектора (ряд цилиндров №1), больше нет. Давление в цилиндрах 12,12,12,12,  топлива 3бар. Два ключа прописаны, прокрут видит, иммо тухнет. Искра бьет один раз, куда копать?





мазда дд прокрут.png
мазда дпкв, дпрв.png
Прокомментировать Свернуть
Ответ + -

Реквизит Жалоба

Опубликовано 17-2-2017 21:47:24 | Показать все сообщения
мож ДПРВ?)
Прокомментировать Свернуть
Ответ + -

Реквизит Жалоба

Опубликовано 18-2-2017 08:17:25 | Показать все сообщения
Двигатель должен запуститься и без ДПРВ, может кто-то сталкивался с такой проблемой
мазда 6.png
Прокомментировать Свернуть
Ответ + -

Реквизит Жалоба

Возраст: 52 лет
Опубликовано 18-2-2017 09:52:03 | Показать все сообщения
Была такая же проблема с ниссаном - схватывает но не заводится - оказалось синхра.
Прокомментировать Свернуть
Ответ + -

Реквизит Жалоба

Опубликовано 19-2-2017 16:47:30 | Показать все сообщения
добавил Dimon59 в 18-2-2017 08:17
Двигатель должен запуститься и без ДПРВ, может кто-то с ...

Lancer 9 запускался только с утра или после длительной стоянки. потом только схватывал. ДПРВ заменили.
Прокомментировать Свернуть
Ответ + -

Реквизит Жалоба

Опубликовано 19-2-2017 18:01:30 | Показать все сообщения
Но почему ошибку не выдает блок если привязка по синхронизации, осциллограмма нормальная. Попробуем найти на подмену ДПРВ.
Прокомментировать Свернуть
Ответ + -

Реквизит Жалоба

Чтобы ответить, вам надо авторизироваться в системе Вход | Регистрация

Правила начислений

    Правила|Черный список|Архив|Мобильная версия|Администрация|Поддержать|

GMT+3, 29-3-2024 04:36 , Processed in 0.066482 second(s), 54 queries , Gzip On.

Быстрый ответ Вернуться к началу Назад к списку